Het opleidingsmateriaal dat wij maken, sluit aan bij de eisen die de klant stelt aan de beroepsuitoefening. Theorie en procedurele informatie hebben altijd een directe relatie met de praktijk. Dit wil zeggen dat leerdoelen en leerinhoud zijn zoveel mogelijk gebaseerd op echte beroepssituaties.
Een goed product heeft de juiste balans:
Een centrale rol in elke opleiding heeft de opleider of mentor. Hij begeleidt de medewerker in zijn leerproces, doet handelingen voor, levert feedback en bespreekt theorie en procedures. Om beroepsvaardigheden optimaal te kunnen trainen en beoordelen ontwikkelen wij de benodigde beoordelingsinstrumenten
Leren is in onze ogen altijd een combinatie van inhoud, leerdoelen en leermiddelen. Het leermiddel wordt altijd bepaald door het leerdoel: wat moet de cursist na afloop kennen, kunnen of weten? Wij streven ernaar de opleidingen zoveel mogelijk te laten aansluiten bij de persoonlijke voortgang van de cursist. Wij vinden het belangrijk dat cursisten in eigen tempo en eigen tijd kunnen leren.
Wij zetten een leermiddel in dat in onze ogen het beste aansluit bij het leerdoel. Dat is niet per definitie een innovatief leermiddel; het kan ook een wat meer traditioneel leermiddel zijn. Wij ontwikkelen bijvoorbeeld alleen een animatie als wij denken dat die op dat moment het beste middel is om informatie over te brengen. Wij maken dus geen animatie ‘omwille van de animatie’. Kortom, wij werken zo innovatief als nodig en niet zo innovatief als mogelijk is.
Onze e-learning is visueel aantrekkelijk, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Dat maakt het heel geschikt voor mensen die weinig ervaring of affiniteit hebben met (online) leren.
Het ontwikkelen van e-learning is een tijdrovende klus. Van het vaststellen van de leerinhoud tot het opzetten van een didactische structuur en het ontwikkelen van de juiste leermiddelen.
Wij geloven in duidelijke taal en gebruiken geen hippe termen of vaag jargon. De ervaring leert dat onze visie uitstekend werkt om uw doel – goed opgeleide mensen – te bereiken.